Friday 7 April 2023

NAK KULIT CANTIK MENAWAN PERSIS ARTIS?VITAMIN KULIT SHAKLEE RAHMAH SOLUSINYA..

Assalamualaikum.Salam 16 Ramadhan semua.Cepatnya masa berlalu kan.Rasa baru sahaja kita start berpuasa.Moga Allah terima segala amal baik kita di bulan yang mulia ini.insyaAllah.aminnn.

WANITA DAN KECANTIKAN TIDAK DAPAT DIPISAHKAN.

Siapa setuju dengan ayat di atas?Untuk pengetahuan semua,cikjea jugak mengalami masalah kulit semasa kali pertama hamil .Jeragat mula tumbuh kat muka disebabkan kurangnya pengetahuan tentang penjagaan kulit wajah pada masa itu.

Malu tu tak boleh cakap la.Memang tak yakin bila nak berhadapan dengan semua orang.Memang nampak betul-betul kat muka kan.Kat atas hidung tu.

Gambar jeragat nampak ketara kat hidung

Bertitik tolak daripada itu cikjea mula mencari-cari vitamin kulit bagi menghilangkan jeragat cikjea kat muka ni.Dan cikjea sangat berpuas hati dengan hasilnya sekarang.Vitamin kulit ape yang cikjea ambik tu?Haaa jom baca lagi sampai bawah ye.

Sebelum itu jom kita kenali serba sedikit APA ITU JERAGAT?

Jeragat boleh terjadi apabila pembentukan minyak, sel-sel kulit mati dan juga bakteria berkumpul di bahagian liang muka terutama sekali di hidung, dahi, dagu dan pipi.


3 PUNCA UTAMA JERAGAT DI MUKA YANG ANDA WAJIB TAHU SEBELUM MENGATASINYA

1. Sinaran UV Daripada Matahari

Punca jeragat di muka yang utama adalah disebabkan sinaran UV daripada matahari. Sinaran ini akan tembus ke dalam kulit muka lalu menyebabkan kulit wajah bertindak menghasilkan pigment hitam (jeragat) yang berfungsi untuk mengelakkan sinaran uv itu tembus kedalam kulit lebih dalam sehingga boleh menyebabkan kanser kulit. Mengikut kajian antarabangsa, sinaran uv juga terhasil daripada lampu kalimantang. Majoriti wanita mendapat jeragat hasil daripada terdedah kepada lampu kalimantang di pejabat dan rumah.

2. Tekanan Perasaan

Tekanan ditempat kerja mahupun dirumah juga menjadi salah satu punca jeragat di muka. Ini disebabkan oleh kadar radikal bebas didalam badan meningkat apabila seseorang itu tertekan. Radikal bebas menjadi penyebab utama dari dalam badan sehingga menyebabkan terjadinya jeragat degil dan hitam di wajah. Radikal bebas akan membuat kulit wajah berinteraksi sehingga terhasilnya tompok-tompok hitam dan gelap. Lagi tinggi kadar tekanan anda, lagi banyak jeragat akan muncul.

3. Persekitaran Tercemar

Suka atau tidak, persekitaran kita sekarang sangat tinggi kadar pencemarannya. Sekaligus menyebabkan badan menghirup udara yang kotor. Udara tercemar ini akan meningkatkan kadar radikal bebas dalam badan. Lihat point diatas, radikal bebas menjadi faktor terbesar dalam penghasilan jeragat di wajah anda.

VITAMIN KULIT CANTIK HARGA RAHMAH KHAS UNTUK NAK HILANGKAN MASALAH JERAGAT

Untuk pengetahuan sahabat semua,di shaklee ada vitamin kulit khas untuk hilangkan@kurangkan jeragat ini iaitu promosi bulan ini iaitu Set Rahmah Shaklee

Jom kita kenali manfaat setiap produk di dalam Set Rahmah Shaklee ni.Tak kenal maka tak cinta kan!

1)Apakah ESP?

ESP adalah serbuk minuman yang tinggi dengan protein dan ia diperbuat daripada protein soya terbaik dan selamat. Seperti anda tahu, protein sangat penting untuk badan kita. Ia penting untuk kuku, kulit, otot, temdon, sel-sel dalam badan kita semua perlukan protein. Cukup protein makan sel dan organ dalam badan dapat bekerja dengan lebih baik.

Kebaikan protein soya ESP kepada kulit

Protein soya membantu: 
1.Meningkatkan penghasilan,pertumbuhan dan perkembangan sel kulit yang sihat. 

2.Membantu membaiki keanjalan kulit dan meningkatkan sintesis kolagen.

3.Menguatkan lapisan kulit yang paling luar, sekali gus mengekalkan kelembapan pada kulit supaya ia tidak mudah kering.

4.Membantu merangsang penghasilan asid hialuronik yang memberikan penghidratan optimum kepada kulit.

5.Melambatkan kemunculan tanda-tanda penuaan dan untuk memastikan kelicinan kulit.

6.Meningkatkan proses pusing-ganti sel - menyingkirkan sel kulit/ rambut/kuku yang lama untuk memberi ruang kepada sel baharu.

SUSTAINED RELEASE VITAMIN C PLUS SHAKLEE


1. Vitamin C Shaklee BUKAN vitamin sintetik.

Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama. Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas(Sumber: Vitamin Semulajadi)

2. Vitamin C Shaklee bersifat 'Sustained Release'

- Apabila anda memakan Vitamin C Shaklee (500mg), anda akan mendapat manfaatnya berterusan lebih kurang selama 5 jam.Ini adalah kerana, ia akan dilepaskan sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti.

3. 1 tablet Vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 setengah biji oren.

- Bayangkan dengan hanya memakan 1 biji tablet Vitamin C Shaklee, anda mendapat manfaat sebanyak anda memakan 7 setengah biji oren setiap hari.Hebat kan!

4. Vitamin C Shaklee mempunyai bioflavonoids bersamanya.

- Tahukah anda bahawa vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids. Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar.

Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan ya, Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids!

5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan

- Semuanya natural

KEBAIKAN VITAMIN C KEPADA KULIT

Vitamin C boleh membantu,
👉 Mengalakkan penghasilan kolagen.
👉 Melindungi kulit daripada sinaran UV.
👉 Melambatkan penuaan kulit .
👉Mencegah kulit kering.
👉Mengurangkan kedutan kulit.
👉Mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan keradangan kulit.

SET RAHMAH SHAKLEE DENGAN HARGA TERLAJAK MURAH

Bulan ni shaklee perkenalkan Set Menu Rahmah dengan harga terlajak murah.

✅SET A -RM99
✅SET B-RM188

Di sertai dengan FREE KEAHLIAN & FREE POSTAGE.

Harga asal 1 tong ESP ni RM139 untuk ahli dan Vitamin C RM92 untuk 1 botol.

Jadi,ia ibarat anda beli 1 botol vitamin C dapat free 1 tong esp.

Siapa yang tak ambik peluang grab set vitamin kulit set rahmah ni pada bulan ni anda adalah orang yang teramat rugi!

Cikjea sendiri dah mengamalkan vitamin kulit cantik set rahmah shaklee ni sejak 2013 lagi.Ni testimoni cikjea sendiri sekarang.Berbeza dengan yang dulu kan.Jeragat dah makin pudar kat hidung .Kulit pun makin cantik,licin dan mulus Alhamdulillah.

Testimoni cikjea sendiri sekarang selepas ambik set vitamin kulit shaklee

TESTIMONI-TESTIMONI SET RAHMAH SHAKLEE

Bagi yang berminat untuk dapatkan Set Rahmah Shaklee dengan harga terlajak murah ni boleh dapatkan dengan cikjea di link; 
Atau boleh register ahli secara percuma dengan belian set rahmah ni.Klik sini untuk register ahli secara percuma.

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1112959

#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#SetRahmahShaklee2023























2 comments:

  1. MasyaAllah terbaiklah CikJea.. Testimoni diri sendri mmg mantap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah terima kasih kak idah.Memang terbaikla vitamin kukit cantik ni kak idah.Alhamdulillah🤲

      Delete

Pengedar Shaklee Aktif di tempat Anda -Bachok Kelantan dan sekitarnya.

Assalamuaikum semua.Saya Norizan Ibrahim.Merupakan Pengedar Aktif Shaklee anda di kawasan Bachok dan sekitarnya.Lokasi saya di Beris Kubur B...